Nechcete se zatěžovat maličkostmi. V dnešní době člověk nemusí umět vše. Faktem je, že také jeden člověk by zřejmě všechno ani na sto procent nemusel obsáhnout, proto jsou zde služby, jako je tato. Texty na vaše stránky, obsah stránek, originální články, reklamní sdělení, to vše obsahuje služba pod názvem copywriting.
Řekneme si více o tomto konkrétním slově. Mnohým lidem je totiž stále právě tohle slovo neznámé a dalším se jeví jako nějaké kopírování něčeho, protože má hned na začátku „copy“. Jak je to tedy ve skutečnosti? Copywriting neznamená kopírování, ale znamená vytváření vlastních textů. „Copy“ v tomto slově má význam reklamního sdělení. „Writing“ znamená psát. Odvozeno od slova writer čili autor. Takže se v podstatě i podle překladu jedná o někoho, kdo vytváří originální texty a je jejich autorem, neboli že vytváří reklamní sdělení a je pisatel.
Obecně platí, že „copywriteři“ jsou textaři. Podle dostupných informací, zadaných požadavků a vždy s trochou jedinečnosti a výjimečnosti, protože slova na papíře, v dnešní době spíše na obrazovce, pochází přeci jen z jejich hlavy, tak jim nechejme trochu toho úspěchu, píší texty. Podle potřeb klientů, podle požadavků, podle kritérií. S přihlédnutím na všechny okolnosti, s trochu originality, ale vždy tak, aby to nakonec odpovídalo potřebám klientů. Samozřejmě každý textař musí brát v potaz také čtivost, proto se snaží každý článek napsat tak, aby byl pro lidi srozumitelný, aby se „lidsky řečeno“ dobře četl, aby byl snadný na pochopení, i přesto, že například obsahuje odborné názvy či zahrnuje složitou problematiku.
I z těchto důvodů je to obor, o který je v posledních letech velký zájem. Pokud máte webové stránky nebo rovnou eshop, pak jistě víte, že potřebujete spoustu textů, aby celý web vypadal přehledně, aby byl připravený na seo a byl kompletně hotový. Texty se mají také obměňovat (aktualizovat), alespoň jednou za čas z nějaké části.